9 Mar 2012

Besök min Auricula samling 2012.

Hej alla som är intresserade av Primula Auricula!
GERDA
I år kommer jag att ta emot besökare som är intresserade av att titta på min odling av Primula Auricula. Oftast så blommar de som bäst under maj & juni,
så det är för ett besök under de månaderna som man är välkommen att höra av sig.
Jag har ingen visningsträdgård utan vår trädgård kallar vi en odlingsträdgård, där vi provat många olika växter och hur de trivs i Zon 4 här i Sverige. Och eftersom min odling av Primula Auricula tar upp den mesta av min tid, så har resten av trädgården börjat "leva sitt eget liv" lite mot det naturliga hållet. Men jag hoppas att min samling av c:a 300 st. olika Primula Auricula ska intressera, samt de olika sätten som jag presenterar dem på i min trädgård. Du får naturligtvis även ställa alla de frågor som du har när det gäller odling & skötsel av dessa plantor. Och jag hoppas att kunna ge dig lite tips om hur de skulle passa bäst hos dig. Kanske blir du inspirerad och skulle vilja ha några Primula Auricula för din egen trädgård?
Jag kommer naturligtvis även att ha en del Primula Auricula till försäljning men om du ser några på min webbsida
www.raysperennials.se  som du tycker är speciellt intressanta, så får du gärna förbeställa dem redan nu för att försäkra dig om att de finns kvar (jag har enbart ett begränsat antal av var planta) och hämta dem då du besöker mig i maj eller juni.
Jag har tyvärr enbart möjligheten att ta emot förbokade besök, mindre grupper,
det finns plats för 3 personbilar på vår parkering.
Din bokning gör du genom att skicka mig några rader - namn, hur många ni är som vill besöka mig och vilket datum i maj eller juni som skulle passa er -
till min e-post:
raysperennials@gmail.com
Jag återkommer då till dig med en bekräftelse av din besöksbokning samt en beskrivning på hur du hittar oss.
Jag bor i Ribbohyttan i Närke, c:a 10 km från byn Lekhyttan som ligger längst E18,
ungefär halvvägs mellan Örebro och Karlskoga.
När vi kommit överens om ett datum för ditt/ert besök så skickar jag dig mer detaljerad beskrivning på hur du hittar mig.
Det finns tyvärr ingen bussförbindelse så man måste åka bil för att komma till vår by.
Välkommen att höra av dig /Ray

No comments:

Post a Comment